RSS
 

EXAMO : PEMAKANAN UNTUK MINDA BAGI MENINGKATKAN KEUPAYAAN OTAK

23 Apr

Otak mempunyai peranan yang menakjubkan termasuklah mengawal suhu badan, tekanan darah, degupan jantung dan pernafasan. Otak juga mampu menerima lambakan maklumat dari persekitaran melalui deria penglihatan, pendengaran, hidu, rasa dan sentuhan.

Otak bukan sahaja mengawal pergerakan fizikal tetapi  juga membolehkan manusia berfikir, mimpi, mentaakul dan mengawal emosi. Semua peranan ini hanya dilakukan oleh organ yang saiznya Cuma sebesar dua genggaman tangan manusia.

Otak memerlukan keperluan nutrisinya yang tersendiri untuk berfungsi dengan sempurna. Otak boleh disuburkan dengan meningkatkan jumlah ramisaraf otak yang berhubung antara satu sama lain. Peranan ini boleh dibantu dengan pengambilan nutrisi yang sesuai untuk perkembangan minda.

Examo CKM 500 merupakan nutrisi strategic kepada sel otak, diformulasi dengan Garamtisu Biokimia Schuessler (BTS). Tubuh badan manusia terdiri daripada gabungan sel dan setiap sel ini memerlukan mineral garamtisu yang bertepatan dalam juzuk tertentu bagi membolehkannya sihat berkembang dan berfungsi dengan sempurna.

Kajian oleh Dr. Wilhelm Heinrich Schuessler, kekurangan atau ketidakseimbangan juzuk mineral ini akan membawa kepada keadaan tidak sihat dan mengundang penyakit.  Garamtisu Biokimia Schuessler (BTS) merupakan penyediaan khas dos-mikro 12 jenis mineral penting untuk tubuh. Kajian secara teori dan saintifik oleh Prof. Dr. Azizan Ismail mendapati 3 jenis mineral BTS diperlukan oleh sel otak dan saraf untuk subur dan berfungsi dengan baik. Mineral tersebut adalah Kalium, Kalsium dan Magnesium dalam kombinasi khusus yang diformulasikan menjadi Examo CKM 500 sejak tahun 1978.

Walaupun mengambil makanan segar seperti buah-buahan dan sayur-sayuran boleh juga menampung keperluan nutrisi otak, tetapi jarang ibu bapa yang sanggup menyediakan setiap hari tanpa halangan. Oleh itu produk berbentuk tablet mudah larut yang sedap dan disukai kanak-kanak serta mudah disimpan sangat sesuai bagi kecerdasan minda kanak-kanak.

Rangkaian Nutrisi Examo boleh didapati di SINI

Share/Save/Bookmark

 
 

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply