RSS
 

Keputusan Peperiksaan PMR 2011

23 Dec

Keputusan peperiksaan PMR baru sahaja diumumkan dengan rasminya. Debaran ibu bapa dan calon-calon yang terlibat selama ini telah berakhir. Sememangnya telah menjadi adat di dalam peperiksaan, ada yang cemerlang dan ada yang kurang bernasib baik.

Pencapaian Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) pada tahun ini adalah dilaporkan sebagai keputusan terbaik dalam tempoh empat tahun berdasarkan Gred Purata Nasional (GPN) iaitu 2.71 mata.

Seramai 34,271 atau 7.77 % daripada 448,738 calon Penilaian Menengah Rendah (PMR) mencatatkan keputusan A bagi semua subjek iaitu peningkatan sebanyak 0.75 peratus atau 3,408 pelajar berbanding 2010.

Tahniah buat pelajar-pelajar yang telah berjaya dengan cemerlang. Bagi mereka yang kurang cemerlang, jangan berputus asa dan teruskan berusaha untuk meningkatkan pencapaian di dalam peperiksaan-peperiksaan yang akan dating. Jadikan kekurangan PMR untuk tingkatkan usaha bagi pencapaian yang cemerlang dalam peperiksaan SPM yang lebih penting dua tahun akan datang.

Walau bagaimanapun halatuju selepas SPM yang akan datang perlu dirancang dari sekarang berdasarkan minat dan potensi pelajar. Bagi ibu bapa yang kurang arif tentang peluang-peluang yang terdapat di Malaysia, eloklah merujuk kepada kaunselor-kaunselor sekolah untuk memastikan pemilihan sekolah dan subjek di tingkatan 4 yang lebih sesuai.

>>>>>>>>>>>>>>>

Untuk semakan keputusan secara SMS:
tuliskan: PMR [no KP] [angka giliran] dan hantar ke 15888

Semakan secara Online:
Lawat laman web berikut http://saps.moe.gov.my

Share/Save/Bookmark

 
 

Tags: , , , ,

Leave a Reply